Projekto „Studijų prieinamumo didinimas“ II-ojo modulio mokymai Vilniuje ir Kaune

Data

2017 06 20

Įvertinimas
0
2017-06-16 Kaunas (1).jpg

“NEGALIĄ TURINTYS STUDENTAI IR MOKYMOSI POREIKIŲ ĮVAIROVĖ” tokią svarbią temą birželį analizavo projekto “Studijų prieinamumo didinimas” mokymų dalyviai – aukštųjų mokyklų darbuotojai, dirbantys su studentais, turinčiais negalią – Vilniuje ir Kaune.

Išradingai šiuos II modulio mokymus vedė dr. Jūratė Ruškė, savo vežimėlyje mitriai migruojanti tarp dalyvių stalų.

Aukštasis mokslas yra ne tik visos Europos Sąjungos politikos prioritetinės svarbos dalykas, bet ir daugelyje tarptautinių dokumentų apibrėžiamas kaip viena pagrindinių žmogaus teisių. Lygios galimybės studijuoti apima įvairius aspektus aukštojoje mokykloje: administracijos ir studentų sąveiką, mokymo organizavimą, stilių ir keliamus lūkesčius, programos turinį, darbuotojų tobulėjimą. Šiuo moduliu siekta didinti aukštųjų mokyklų darbuotojų supratimą apie negalios reiškinį ir akademinės, ir visos visuomenės kontekste.

Bendraudami labai dažnai vadovaujamės stereotipais, darome tam tikras prielaidas apie kitus žmones. Dažnai šios prielaidos klaidingos. Šis dėsnis galioja ir bendraujant su žmonėmis, turinčiais negalią. Apie tai, ką šie žmonės sugeba ar ko nesugeba, kokios jų asmeninės savybės, esame linkę daryti nepagrįstas klaidingas prielaidas.

Analizuojant asmenines patirtis diskutota, kokios profesinės kompetencijos bei asmeninės savybės reikalingos kuriant prieinamą studijų aplinką, gebančią pamatyti, suprasti individualius studentų, turinčių negalią, poreikius.